3-składnikowy chlebek

Składniki:
500 g kaszy gryczanej (niepalonej)
700ml wody
3 łyżeczki soli

Kaszę gryczaną wsypuję do miski i zalewam wodą, tak by woda wystawała poza kaszę i odstawiam na całą noc. Rano już widać lekki „osad”, trzeba ją wtedy przemieszać i jeśli kasza wchłonęła całą wodę to należy ją uzupełnić, tak by znowu wystawała poza kaszę. Odstawiam na cały dzień, wieczorem zlewam
wodę – ja po prostu przesypałam do cedzaka, podstawiłam miskę i odczekałam kilka minut, aż woda spłynie. Następnie kasza trafiła do blendera, gdzie zmiksowałam ją, nie ma konieczności by masa była bardzo gładka, trwało to kilkadziesiąt sekund, na końcu dołożyłam ostatni składnik – sól. Masę przelałam do foremki na chleb (ja używam silikonowej – bo łatwiej z niej wyjąć ciasto) i wsadziłam do piekarnika na całą noc, oczywiście nie był włączony 😉 Ostatni etap – górę posypałam siemieniem lnianym, ułożyłam pestki dyni i piekłam  w 200 stopniach przez około 50 minut. Chleb wyszedł bardzo chrupiący i mokry w środku, dla tych co lubią smak kaszy to polecam bo jest pyszny i bardzo prosty 😉 nie licząc czasu na przygotowania.

Related Post

Bomba witaminowa na śniadanie pinterest.com Wiele osób zadaje mi pytanie odnośnie tego jak wygląda mój poranek, zwłaszcza śniadanie. Nie każdy ma czas na codzienne rytuały jak ...
Zielony koktajl   Zielony koktajl to mój ulubiony posiłek po bieganiu! Dzisiaj proponuję taką wersję.          ...

Comments are closed.